maandag en dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu maandag en dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu

maandag en dinsdag en woensdag

Door: webmaster

19 November 2008 | China, Shanghai

hee hallo allemaal!!
Ik zie dat het weer tijd is voor een berichtje!!
Het is hier zoo fantastisch!! Zoo ontzettend mooi!! We hebben het echt naar ons zin!
Maandag begon onze 1ste echte dag!! Vroeg op want we hadden om 9 uur een welkom meeting van charls. Het is een hele vriendelijke man en legt alles goed uit. Ook kregen we een chinese naam, dat hebben jullie al in het vorige berichtje terug gelezen. ´s middags hebben we rondleiding gehad over de campus van grace, zij begeleid ons veel en is ook erg aardig! Zoo het lijk hier wel de efteling maar dan 20x zo groot. Echt zoo mooi. Alle leerlingen netjes op tijd in de klas en bijna allemaal in uniform! Er is een gangwacht en nou echt zoo ongelofelijk!! Ook hele mooie lokalen, zelf een operatie kamer om te oefenen om instrumenten aan te geven. Echt mooi!! (volgens mij zeg ik het woordje mooi wel heel erg vaak =)). 's avonds zijn we met een taxi naar het dichtsbijzijne metro station gereden en zijn we met de metro naar Neijing road geweest, Zoooo mooi!! 9 km lange winkelstraat!! Dat is echt het beeld van China/Shanghai! En laat in de avond zijn we weer terug met de metro gegaan en met de taxi weer naar de campus. En idd vroeg naar bed want weer vroeg op voor dag 2.
Dinsdag hadden we eerst les van Charls, hij legde uit hoe de verzoring/verpleeging gaat in China. Het ging bijvoorbeeld over het selaris. De les was best lastig te volgen vanwege zijn brede engelse woordenschat. Maar gelukkig hebben we altijd Jasper nog!! Daarna hadden we les over de chinese cultuur in China. Dit kregen we van Joyce. Het was echt een hele interesante les! We leerden ook het Chinese alfabet, echt moeilijk trouwens!! Na deze les hadden we les in traditionele medicijnen. Er werd van alles uitgelegd over welke medicijnen ze gebruiken, ook gaan we een les acupentuur volgen, lijkt ons echt heel leuk!! En 's avonds hebben we niet veel gedaan. Iedereen was moe en wilde uitrusten. Dus gingen we met een paar beneden een filpje kijken.
Woensdag begon de dag heel leuk. Omdat Monique vandaag jarig is hebben we een kadotje gekocht en die bij het ontbijt gegeven. Monique wist er niets van af dat wij het ook wisten, maar daar hebben we gelukkig Eric voor!!
Na het ontbijt gingen we onze uniformen passen. Echt hilarisch!! We hebben een lange jurk en een broek daar onder en een hoedje op! En de man heef een jas en een broek aan. We hopen zo snel mogelijk de foto's op internet te zetten. Daarna gingen we naar een praktijk lokaal om te oefenen met de praktijk. Zo gingen we oefenen hoe we met een kwikthermometer om moesten gaan (alsof we dat nog niet wisten) en met de kwik bloeddruk meter. Heel leuk maar dan gaat die aardige mevrouw ook uitleggen hoe we bloeddruk moeten meten. Agg lief bedoeld. Ook gingen we oefenen om op zijn Chinees een bed op te maken. In China is het belangrijk dat je dit in je 1tje kan binnen 5 min. Nou denk je dat is een eitje, nou ech niet! Niet op de Chinese manier !!! =)
's middags hadden we les over chinese kruiden. Ook een hele interesante les. Het ging over welke kruiden ze gebruik in China en waarvoor.
's avonds zijn we naar de "zwarte" markr geweest. Het was echt een en al chaos. Maar wel heel cool!! Gewoon een trui voor €5,- Maar het was wel indrukwekkend. Op de weg naar de zwarte markt lagen veel zwervers op de grond te bedelen. Ja je/u leest het goed, lagen! Echt niet normaal. Wij denken dat er geestelijk gehandicapen er gewoon voor worden gebruikt. Echt zoo zielig!!
Omdat Monique vandaag jarig is en sushi heel erg lekker vind hadden we afgesproken om bij een sushi bar te gaan eten. Echt heel lekker (voor sommigen en voor sommigen niet zo).

• 19 November 2008 - 17:55

Marijke Noordam:

Ik wil mijn collega Monique van harte feliciteren!!
    Ik zit knetterhard "Lang zal ze leven" te zingen, met mijn volume moet ik Shanghai kunnen bereiken. Dus als je iets hoort, Monique, dan ben ik het!!!
    Ik weet dat jullie al op bed liggen, maar hier zou het feest pas beginnen.
    Groet Marijke Noordam,

Willen jullie de bezoeker die vandaag (donderdag) aankomt de hartelijke groeten doen van mij!

• 19 November 2008 - 17:58

Mattanja:

Heey zussie en derest van super8

Echt onwijs leuk om jullie verslagen te lezen! en ik ben onwijs benieuwd hoe jullie eruit zien in uniform! haha.

Nog heel veel plezier!
    Monique (nog gefeliciteerd met je verjaardag).

Groetjes van je zus

• 20 November 2008 - 11:19

Helma:

We zijn echt super benieuwd hoe jullie er straks uit komen te zien! :p echte dames in jurk met een mutsje op:) krijgen jullie straks ook een bakje met al je "gereedschap":)
    geweldig dat jullie het allemaal naar de zin hebben. jullie schrijven super mooie verhalen.

• 20 November 2008 - 11:26

Anneke Koning:

hey, ik heb jullie site ontdekt en jullie berichten gelezen. Echt heel leuk!! Ik probeer me voor te stellen hoe het daar is, maar dat beeld klopt vast niet met de werkelijkheid.
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's!
    Groetjes, Anneke.

• 20 November 2008 - 12:14