Weekend Hang Zhou! - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu Weekend Hang Zhou! - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu

Weekend Hang Zhou!

Door: Sharmayne & Annemiek

02 December 2008 | China, Shanghai

Hallo Allemaal,
Hier even een kort en bondig stukje over ons weekend in Hang Zhou!

Zoals misschien de meeste van jullie al wisten hebben wij het weekend van 29 en 30 november doorgebracht met een aantal van onze Chinese studenten in Hang Zhou! Een plaatsje 3 uur rijden van Shanghai! Om 7 uur 's ochtends stond iedereen bepakt bij de bus! Iedereen stiekem toch nog wel een beetje moe.. Dat was ook wel te merken want na een half uurtje lag bijna iedereen te slapen of was lekker weggedut! Na een aantal liedjes en een plaspauze verder bereikten wij dan rond half 11 ons hotel in Hang Zhou. Een leuk 4 sterren hotel, tussen de winkels erg gezellig dus. Nadat de kamers verdeeld waren, zijn wij gaan lunchen. Het eten was erg apart en viel bij sommige meer in de smaak als bij de andere. Zo hadden wij bijvoorbeeld gekookte kip met zijn hoofd erbij. En gedroogde vissen met alles erop en eraan! Natuurlijk hadden we er ook rijst en andere dingen.. Nadat we allemaal wat gegeten hadden zijn we vertrokken naar een park (naam even vergeten). Daar hebben we rondgelopen richting de westlake gelopen om een boottocht te maken. We hebben er ontzettend mooie foto´s kunnen maken.
Nadat iedereen zijn fluitje had gekocht zijn wij richting een medicijnen school vertrokken. Hier aangekomen vonden wij (Sharmayne & Annemiek) het niet echt op een school lijken. Met volle moed zijn wij de trappen gaan betreden, alvast een voorproefje op de Chinese muur! Hiet nog wat leuke dingen van de Chinese cultuur gezien en daarna op naar het hotel voor het diner. De avond mocht iedereen voor zichzelf bepalen wat ze wilden doen; vroeg naar bed, winkelen of een filmpje kijken.
De volgende dag waren wij gezamenlijk paraat bij het ontbijt van 8 uur. Na heerlijk lekker veel brood te hebben gegeten (waar wij vragen over kregen van de chinezen) zijn wij op pad gegaan naar de tempel. Hier is iedereen weer voor zichzelf op pad gegaan. Wij hebben o.a. hele mooie Boeddha beelden gezien. Ook hebben wij met wierrook gebeden. Dit hebben wij (Sharmayne, Mariëlle & Annemiek) geleerd van een Engels sprekende voorbijgaande Chinese dame.
Om 12 uur was iedereen bij ons verzamelpunt aanwezig om gezamenlijk te gaan lunchen en daarna richting Shanghai te vertrekken. Na dik een uur rijden waren er een aantal blazen weer flink gespannen en werd er hard naar de toilet in het politiebureau bij de tolweg gerend.. Jaja die hebben ze hier ook..!! Dat wisten sommige niet; tolwegen in China!
Na lekker weer aangekomen te zijn op de campus heeft iedereen weer voor zichzelf gegeten om zich hierna klaar te maken voor een nieuwe dag stage..!!

We hopen jullie hierbij een goede update gegeven te hebben over het weekend...

Tot horens,

Sharmayne & Annemiek (Jut & Jul)

• 02 December 2008 - 15:54

Fred:

Om jaloers op te worden. Jullie worden wel in de watten gelegd door de organisatie. Geniet ervan en steek er veel van op. Hier loopt alles op rolletjes.

• 03 December 2008 - 10:50

Rianne Sell:

Vanuit het Erasmus MC volg ik jullie belevenissen in Shanghai. Uit de verhalen blijkt dat het een geweldige ervaring is voor jullie. Ik wil over sommige items wel wat meer willen weten b.v de les m.b.t voeding. Is die heel anders dan hier? Ik wens jullie en de begeleiders nog een fijne tijd toe. Groet, Rianne Sell Stafadviseur initieel onderwijs Erasmus MC.

• 05 December 2008 - 16:04

Anja:

Sharmayne wat een gezellige verhalen.Ook jullie foto's leuk hoor.
    Geniet ernog van meisje Nu Sinterklaasavond je zal wel in gedachten hier zijn maar zo te lezen is hij jullie ook niet vergeten.
    heel veel groetjes van je buurtjes x anja