Donderdag en Vrijdag. - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu Donderdag en Vrijdag. - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu

Donderdag en Vrijdag.

Door: Marielle

05 December 2008 | China, Shanghai

Hoi hoi allemaal!
Hier een berichtje van Marielle!

Donderdag 4 December.

Vanochten weer vroeg ons bed uit, dus geen uurtje uitslapen helaas. De dag begon met een heerlijk ontspannen Taiji les. Het was best vermoeiend om de gedachten bij de les te houden. Het is namelijk best wel moeilijk om deze oefeningen te doen. Maar toch komen we er aardig vanaf. Daarna hadden we les in Chinese cultuur. Dit keer ging het over de Chinese Thee. Echt een hele interessante les. Eerst ging ze uitleg geven over de verschillende soorten thee en over de werking van verschillende theeën. En daarna liet ze zien hoe de thee op de Traditionele Chinese wijzen wordt ingeschonken. Echt heel leuk om te zien. Ook hebben we natuurlijk verschillende theeën geproeft, wat bij sommigen in de smaak viel.
's middags om 13.00 uur stond de bus klaar om ons naar het hoogste gebouw van Shanghai te brengen. De World Financial Tower. Helaas wat het geen mooie dag, er hing wat mist. Maar we konden wel naar beneden kijken en iets zien. Maar hele mooie foto's zijn het helaas niet geworden. Op de bovenste verdieping (Bovenkant van het "gat") kon je over glas lopen zodat je naar beneden kon kijken. Echt heel leuk. Je zag niet heel veel omdat je keek om de onderkant van het "gat". Maar op sommigen punten kon je naar beneden kijken en zag je de weg met auto's (Dùh!).
's avonds zijn we gelijk door naar het circus gegaan. Eerst nog even wat gegeten. En daarna Circus!! Het was echt heel mooi en leuk om te zien. Het was eigelijk niet echt een circus maar meer een acrobaten show. We hebben heel veel gezien, gelachen en in spanning gezeten. Na de show zijn we terug gegaan en gauw naar bed want de meesten van ons waren erg moe!

Vrijdag 5 December.

Vanacht zijn Sinterklaas en Zwarte piet langs geweest en hebben onze schoentjes gevuld met een lekker snoepje en een leuk gedichtje:

Sinterklaas zat eens te denken,
wat zal ik ...... eens schenken.
Super 8+1 zitten nu in Shanghai,
dus daarom komen wij (sint en piet) naar jullie met veel lawaai.
Omdat Sinterklaas en Zwarte piet per paard komt,
is het veelste zwaar met zo'n zak aan het paard zijn kont!
Helaas een snoepje uit de winkel van de campus,
weer eens wat anders dan rijst en lam, dus.
Nog heel veel plezier met jullie reis naar Beijing,
en koop niet te veel in!!

Groet van Sint en Piet
(made by my self)

Om 8 uur stonden we beneden klaar om les te geven aan de Chinese studenten. Grace kwam naar me toe en zij dat we in onze uniformen moeten, maar die hadden we al ingeleverd. Dus wij ons omkleden weer in onze uniform. (de Chinese studenten lopen in uniform wanneer zij praktijk lessen hebben).
Erik begon de les met sociale vaardigheden. Hij heeft uitgelegd hoe comminucatie in elkaar zit en ook hebben wij met zijn alle wat oefeningen gedaan zoals 2 vertellen een tekening en de studenten teken dit en een zin doorgeven. Daarna zijn we naar een praktijk lokaal gegaan om 3 casussen voor te doen aan de studenten. Deze vaardigheden komen van de Skilss. En na deze voorbeelden hebben we 4 handelingen met de Chinese studenten samen gedaan. 4 stations met elke 1 handeling. Zo hadden we intramusculair injecteren, Neurologisch onderzoek, bloedsuiker prikken en een bed opmaken met zorgvrager er in. Er waren veel overeenkomsten met wat de Chinese geleerd hebben en wat wij geleerd hebben, maar ook veel verschillen.
Na deze les zijn we weer naar het theorie lokaal gegaan om het een en ander te evalueren. De Chinese studenten en leraren waren erg enthousiast! Ook erg leuk om te zien!
's middags hadden we les over Chinese Herbs. Er werdt uitgelegd welke verschillende kruiden ze gebruiken voor verschillende ziektes/aandoeningen. Het was een erg interessante les.
Na deze les waren de taxi's er al om super 8+1-1 weg te brengen naar verschillende lokaties. Er moet namelijk nog het een en ander gedaan worden in de stad.
Vanavond wordt er heerlijk spaghetti gekookt. En gaan we lekker stappen.

Van het weekend kunnen we helaas de site niet bijhouden omdat we gaan logeren bij verschillende Chinese studenten en leraren. En maandag vertrekken we al naar Beijing. Om 8 uur 's morgens vertrekt ons vliegtuig en komen 10 uur in Beijing aan. Dondedag 11 december we terug en zijn we rond 10 uur op de campus (denk ik).

Ojah.. De wistjedatjes..:
Louise: zich soms een kerststukje voelt, tijdens acupentuur.
Malvina: gewoon iets in haar oor wilt, bij acupentuur.
Annemiek: alleen stil krijgt als ze naalden in haar hoofd krijgt.
Johanna zich een attractie van 6-flags voelt tijdens de massage.
Marielle: gek is op kakkerlakken.
Sharmayne: elke dag een massage verwacht van Leon.
Hayat: Elke dag een metamorfose ondergaat.
Jasper: een mishandelde rug heeft.
Erik: Zijn uiterste best doet om de Chinese comminucatie te begrijpen.

Zo dit was het weer.
Iedereen heel veel groetjes van Supper 8+1.

En natuurlijk iedereen dikke kus van Marielle!!

Doegggg!!!

• 05 December 2008 - 09:23

Eva:

Wat leuk om jullie zo te volgen.zo te lezen is acupuntuur jullie favorite vak! lekker met al die naalden ;) heel veel plezier bij het logeren en natuurlijk straks in Beijing. hopelijk horen we snel van jullie hoe het was in Beijing.(k)

• 05 December 2008 - 10:03

Marsiej!:

heey jullie daar;)

Het is nu lkker Sinterklaas!!!!Nog veel plezier daar!!;)

En effe voor me Homie;)
    Je gaat een boekenverhaal van me krijgen als jhe yerug bent;)

(K)

• 07 December 2008 - 08:24

Sonja (collega Fred):

Hallo Annemiek en anderen,

Ik geniet iedere keer van jullie verhalen. Wat hebben jullie een super leuke tijd in Shanghai. Enne....als het goed is leren jullie nog heel veel ook. Spannend ook jullie trip nu naar Beijjing. Niks geen hotel daar maar "gewoon" bij een gastgezin logeren.Ik ben benieuwd hoe jij dat zult ervaren.
    Het zit er dan bijna al weer op en kom je weer richting Bleiswijk. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de verwarming daar op 23 gr.
    staat. Dus je kunt rekenen op een warm welkom thuis. Nog veel plezier en natuurlijk alvast een veilige thuisreis !!!

• 07 December 2008 - 08:55

Catharina:

Hoi,
    Leuk verhaal!! En ik ben benieuwd hoe het was om gast te zijn, bij de Chinezen thuis. Succes in Beijing! En Joh. je arm zit nu dus lekker losjes!! haha....

• 07 December 2008 - 22:07

Ad De Hoog:

Hele ervaring aan je reactie af te lezen heb je het daar prim a naar je zin geloof ik.
    Even andere culuut dan alles op zijn Geervliets!
    Nou geniet er van en tot ziens..... Ad, Daphne Thom en Maikel doeiiiii

• 07 December 2008 - 22:12

Ad De Hoog:

Sorry ik bedoel natuurlijk CULTUUR, maar ja ik heb ook van die dikke vingers nou doeiii... Ad