Weekend bij chinezen gezinnen. - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu Weekend bij chinezen gezinnen. - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu

Weekend bij chinezen gezinnen.

Door: Hayat & Malvina

07 December 2008 | China, Shanghai

Hallo trouwe lezers,

Update vanuit Shanghai!
Dit weekend hebben we bij chinese gezinnen gelogeerd.

Iedereen kreeg een eigen gezin toegewezen.
Wij (malvina en hayat)hadden een hele lieve gezin.

Zaterdag:We waren naar naar een oude stadje geweest.Het stadje heette Water-town.Het was een havenstadje.Met veel boten en kleine smalle winkelstraatjes en veel ouderen vrouwen die daar wonen en werken.We hebben daar heerlijk gepicknicked terwijl het -1 graden was.Erg koud, maar gezellig.We werden hartelijk ontvangen door de ouders van de student.De ouders waren erg gastvrij en vriendelijk.We voelde ons er thuis.De moeder had uitgebreid voor ons gekookt en heeft rekening gehouden met onze wensen qua eten.Na het eten hebben we gezellig met elkaar gepraat over Nederland en china etc.

Zondag:Heerlijk uitgeslapen eindelijk!Na een lekkere ontbijtje zijn we gaan winkelen met onze chinese vriendin.En na het winkelen moest hayat een nieuwe kapsel.Ter afsluiting van het leuke weekend hadden we een lekkere gebakje op.We zijn door de ouders naar de campus gebracht.
We moesten allemaal om 18:00uur weer terug zijn op de campus.

Dit was onze weekend.Voor zover we weten had iedereen het naar zin bij het logeren.

Wij gaan maandag naar Beijing en dit is de planning.

Maandag:
Om 10:10uur komen we aan op Beijing.Daarna hebben we verschillende activiteiten zoals het bezoeken van de Olimpische stadium
pearlmarket en de lokale familie bezoeken.

Dinsdag:
De activiteiten zijn Tian An Men Square, verboden stad en Hill park

Woensdag:
De Chinese muur en de summer palace

Donderdag:
We bezoeken Temple of Heaven en Peal market.Daarna vertrekken we naar Shanghai om 18:00uur.

Vrijdag:
In onze laatste dag in Shanghai.We gaan naar de YU Garden.

Dit was onze update vanuit Shanghai.
Zoals u heeft gelezen hebben we een drukke programma in Beijing.
We proberen jullie op de hoogte te houden, maar we beloven niks.

Groetjes van Hayat en Malvina
en de Super8+1 team.

• 07 December 2008 - 16:39

Marsiej!:

Homie ik mis je!!!!!
    Je email deed me goed;)

Have fun nog de laatste dagen! en laat die chinezen die je zo leuk bvind thuis;):P

• 07 December 2008 - 17:32

Monique Vd Horst:

Zo dat is in de laatste week een fantastisch programma.
    Eerst met de trein en dan veel gaan bezoeken en bekijken.
    Wat ontzettend leuk om te lezen,dat het logeren bij een gastgezin zo goed is verlopen.
    Lijkt me een ervaring zo in een chinees gezin te zijn.
    Ik wens jullie een fijne dagen in Beijng en veel plezier.
    Eric de laatste week alweer. Hier voor mij zijn de afgelopen weken omgevlogen. We hebben een leuke foto van je ontvangen. Marijke N. heeft hem aan ons doorgestuurd.
    Tot slot geniet van de laatste week.
    groet,
    Monique van der Horst

• 08 December 2008 - 11:22

Lien:

meiden ik mis jullie zooo!!
    dikke kus van jolien,
    extra dikke kus voor shar! <3

• 09 December 2008 - 09:04

Marsiej!:

HOMIE KOM NR HUIS!!!!!!:P

• 12 December 2008 - 09:47

PUK:

Yes nog 1 nachtje slapen!!!! dan kan je weer heerlijk met me kroelen!!!!!!!!