laatste weekje - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu laatste weekje - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu

laatste weekje

Door: Johanna

13 December 2008 | China, Shanghai

Het laatste weekje zit erop.. ook dit was weer een indrukwekkende week. We hebben kennis mogen maken met een aantal speciale gebouwen en plaatsen in Beijing!
De grote van de verboden stad was heel bijzonder maar vooral het verhaal wat er achter schuilt..
Onze ginds mr. Ma was een hele vriendelijke en geduldige man die heel mooi over de plaatsen en gebeurtenissen in de geschiedenis van China kon vertellen.
We hebben ook het Olympisch stadion van binnen en buiten mogen bekijken dit was erg leuk. Het gaf ons een goed gevoel om over het veld te lopen en te kijken naar de duizenden rode stoeltjes... met een beetje fantasie waren ze allemaal bezet en speelde we voor even voetbal in een topclub of had je net een overwinning behaald...

We hebben hier in China kennis gemaakt met veel temperatuursverschillen zo was de Chinese muur een uiterste. Het sneeuwde er en de temperatuur was zeker onder 0. Dik aangekleed gingen we de top tegemoet. Voor sommige een ware kruistocht i.v.m. met te gladde schoenen.. tja en dat is nou net iets wat je daar niet nodig had! Het was een groot avontuur het kostte veel energie maar het gaf ook energie. De trappen waren soms bijna onbegaanbaar en heel hoog en ondertussen sneeuwde het.
We hebben allemaal een eindpunt gezien en vonden het super om hier geweest te zijn.

Dit was een korte terugblik op de Beijing reis.. natuurlijk lang niet alles maar het ligt nog vers in ons geheugen en wij hopen binnen korte tijd thuis te zijn en het jullie te vertellen.

Vandaag kregen wij ons certificaat dit ging op een heel officiele wijze.
Ook hield Grace (onze chinese begeleider) een speech voor ons deze was erg mooi en aan het einde van de speech zei ze in het Nederlands dank jullie wel, ik hou van jullie. Dit klonk niet alleen heel leuk maar ook erg lief.

Wat ons nu voornamelijk bezig houd is de terugreis en niet te vergeten de koffers met daarin de souvernirs.. had ik altijd gedacht dat sinterklaas uit Spanje komt.. nu komen er oppeens 8 uit Shanghai..
en dat weegt wat!
Maargoed we hebben hier een weegschaal waar alle koffers al zo'n 3 x hebben opgestaan.. nu nog op het vliegveld en de douane.

Waarschijnlijk was dit het laatste berichtje van de super 8+1 op de site.
Iedereen bedankt voor het meeleven via deze site op onze avontuurlijke reis.

We zien er ook allemaal weer naar uit om jullie thuis live te vertellen over onze belevenissen..

• 14 December 2008 - 19:26

Sonja Bol:

Super 8+1 welkom terug!!! En wat een mooie reis verslag is het geworden, ik hoop volgende week alles op school te horen en foto's te mogen zien!

Groetjes Sonja