Vrijdag 21 november 2008 - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 november 2008 - Reisverslag uit Shanghai, China van shanghaisuper8 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 november 2008

Door: webmaster

22 November 2008 | China, Shanghai

Vandaag moesten we vroeg opstaan.

We gingen voor het eerst keer les volgen met de Chinese leerlingen.
We kregen les van een leuke, spontane Amerikaanse docente.Wat goed te volgen was.Wat wij heel grappig vonden, was dat de leerlingen tijdens hun les gewoon slapen.Dat hebben de docenten hier veel liever dan dat de leerlingen tijdens de les praten.Dit wordt wel door de docent(e) genoteerd.De lessen worden gegeven door middel van een beamer en een microfoon.

Na de les zijn we naar de stoffenmarkt geweest.Op deze markt waren er veel stoffen te koop en ook kon je kleren op maat laten maken.
Een groepje van de Super 8 leden hebben dit laten doen.We mogen ze donderdag gaan passen.Dus we zijn heel erg benieuwd naar de resultaten!!!

Wij worden (zijn) professionals in het afdingen, met dank aan onze Chinese vrienden!

Na de markt zijn we uit eten geweest en wel naar .......Mc Donalds!! Heerlijk mhh!We hadden het gemist, dat kon je ook zien!

Na het eten zijn we weer terug gegaan naar de campus om ons op te frissen, want we gingen naar de Disco!Het was erg gezellig! Eerst gingen we naar een kroegje, waar er lekker muiziek werd gedraaid.Ook werdt er opgetreden door 2 vrouwen die vals zongen.Maar het was erg gezellig.Daarna gingen we naar een disco ' The G+'.Het was een leuke, mooi en gezellige disco waar ze House draaide.

Na een geslaagde avondje stappen zijn we gelijk naar bed gegaan.

• 22 November 2008 - 21:49

Michel,Cora,Cato,Jet:

Dag 8 supershanghaiers en speciaal hoi Annemiek, leuk om jullie avonturen te volgen, klinkt alemaal erg leerzaam en spannend! Geniet er nog van de komende weken. Familie Rutten

• 23 November 2008 - 10:17

Monique Hagen:

Goedemiddag Super 8 + 1
    Ik heb zojuist genoten van mijn zondagochtend ontbijt met man en kind en ben best blij dat ik weer thuis ben maar mis jullie eigenlijk ook heel erg. Het is heel fijn dat de site er is en dat ik weet hoe goed jullie het daar met z'n 9-en hebben. Ik heb nog geen wist u datjes mogen lezen dus ik zal er hier een paar met de mede genieters van deze site delen;
    Wist u dat?
    Marielle alles probeert ook al vindt ze het eng, stoer he.
    Louise geducht is bij de kooplui in Shanghai vanwege haar keiharde onderhandel techniek.
    Johanna ons de kracht van een momentje stilte weeer heeft leren inzien.
    Hayat alles in de gaten houdt en ook een schoonheidsspecialiste is.
    Jasper zich prima vermaakt tussen de dames.
    Malvina een eigen koers vaart en af en toe in dromenland i.p.v China is.
    Sharmayne heel stilletjes heel Shanghai leegkoopt en
    Annemieke eigenlijk een chinese is en geen Bleiswijkse ze is namelijk een kei in Taji en heeft heel veel chinese levensenergie (Chi).
    Eric deze talenten allemaal overziet en rustig blijft en het metroplan van Shanghai al bijn auit zijn hoofd kent.
    Wist u dat?
    Het een voorrecht was om bij deze groep te mogen zijn en dat ik alle ouders van de super 8 zou willen complimenteren met hun "heerlijke" kinderen.

• 23 November 2008 - 10:42

Helma:

Bedankt Monique voor de "wist je dat". Leuk om te lezen. Ik hoop dat iemand van de Super8 de "Wist je dat" overneemt, we willen graag meer weten over jullie doen en laten :)
    Jullie zitten er nu al een week, de tijd gaat snel hé vooral als je het naar je zin heb :) Maandag gaat het echt beginnen, we zijn benieuwd hoe jullie het ervaren. dat word nu echt hard werken ipv shoppen :p. Succes straks en we blijven jullie volgen.

• 23 November 2008 - 12:55

Fam Dubbeldam:

shanghai super 8 hebben jullie al afkick verschijnselen? hagelslag op en de calve pindakaas. Nou louise heeft nog een chocoladeletter in haar koffer ff schaven en heerlijk als vervanging van hagelslag. Weten niet of louise hier ook blij mee is.

We wensen jullie allemaal veel succes op jullie eerste stage dag.

Gr uit kinderdijk

• 23 November 2008 - 15:09

Hannie Boudesteijn:

dag Shanghaisuper8- gangers,
    Wat een indrukwekkende avonturen allemaal van slapend studenten in klas , acupunctuur lessen en eetervarngen en nog heel veel leuke dingen meer , geniet er allemaal heerlijk van en nog veel plezier gewenst met elkaar

• 23 November 2008 - 16:22

Mariska:

Hey Zusje!!

Nog veel plezier geniet lekker succes nu met je stages.
    Enne met het brutaal zijn doe maar net alsof je in Egypte ben, daar was ook brutaal!!
    Liefs je allerliefste zus

• 23 November 2008 - 21:21

Diana De Boer.:

Hallo super 8

Wat een ervaringen allemaal. Veel succes en geniet ervan
    Diana de Boer.

• 24 November 2008 - 09:05

Monique Vd Horst:

Beste shanghaisuper8,

Elke keer weer een verrassing om jullie verhalen te lezen.
    Ook de "wist je dat" van Monique Hagen geven goed inzicht waar jullie competenties liggen!
    Komen er nog wat nieuwe foto's?
    Ik ben erg benieuwd naar dit beeldmateriaal.
    En Eric, hoe is het met jou. Fijn dat het Metroplan al uit je hoofd kent. Dat betekent dat iedereen in jou een goede gids heeft.
    En niet alleen in het metroplan, maar als begeleider van deze 8 shanghaigangers.
    Tot slot iedereen veel succes met de stage!
    groet Monique van der Horst

• 24 November 2008 - 09:39

Tante:

he daar hoop dat jullie je eerste dag goed zijn doorgekomen en Louise ik heb je wel gemaild op je eigen live maar misschien kun je daar niks mee sorry groetjes en een dikke knuffel uit Streefkerk